Akut tandpine

Akut tandpine kan ingen mennesker holde for. Trods en god forebyggende tandpleje kan det alligevel ske, at noget akut opstår og du derved erhverver dig en tandpine af smertefuld karakter. Er uheldet ude skal du vide at vi hos AKUT TANDLÆGER altid er klar til at hjælpe dig, når du har brug for det.

Akut tandpine – Har jeg råd til at opsøge akut tandlægen?

De fleste mennesker forbinder akut med noget, som er meget dyrere end normalt. Dette er dog langt fra tilfældet hos AKUT TANDLÆGER. Hos os betaler du IKKE et yderligere gebyr eller andre særlige tillæg, blot fordi der er tale om en akut tandpine i weekenden. Vi tilbyder samme lave gebyr uanset dag og tidspunkt. Det synes vi kun er fair! Så det skal bestemt ikke være frygten for den afsluttende tandlægeregning, som afholder dig fra at kontakte os. Tværtimod. Selv hvis du blot ønsker råd og vejledning til din specifikke situation er vi dig behjælpelige.

Tandpine akut – Hvad skal jeg gøre?

I tilfælde af akut tandpine hjælper det ikke at vente på at smerterne forsvinder af sig selv. Tandpine forsvinder nemlig ikke, før du har fundet årsagen og efterfølgende fået den rette behandling. Derfor er der kun én rigtig ting at gøre: kontakt din akut tandlæge i dag og bliv afhjulpet dine smerter. Tandpine opstår ikke uden grund. Smerter er din krops måde at fortælle dig, at noget er, som det ikke burde være. Derfor er der god grund til at lytte til din krops signaler, hvis du har ondt i en tand. I mange tilfælde er det vanskeligt, som ikke-fagperson at finde frem til hvad der præcis er galt. Den specifikke årsag til tandpine varierer i høj grad. I nedenstående blogindlæg kan du blive meget klogere på de hyppigste årsager til tandpine.

Få akut behandling af din tandpine hos akut tandlægen!

Hos AKUT TANDLÆGER gør vi altid vores ypperste for, at vores patienter hurtigst muligt får den rette behandling. Har du tandpine, vil vi derfor også bestræbe os på at finde en tid til tandbehandling samme dag. Vi har udvidede åbningstider i hverdagene og lørdagsåbent, hvorfor det giver os stor mulighed for at imødekomme dine ønsker og behov. Ved at opsøge din akut tandlæge hurtigst muligt slipper du for unødige smerter. Skulle tandpinen gå over inden du når at komme til tandlæge, skal du under alle omstændigheder bede din tandlæge kigge på tanden - du kan være helt sikker på, at tandpinen kommer igen, hvis ikke der gøres noget ved årsagen.

Hyppige årsager til tandpine

Nedenfor kan du læse om nogle af de hyppigste årsager til tandpine:

Caries i én eller flere tænder

Hvis du i længere tid har gået rundt med et ubehandlet hul, er der risiko for, at bakterierne er trængt dybt ned i tanden. I sådanne tilfælde kan det være nødvendigt at rodbehandle den pågældende tand for at afhjælpe problemet.

Betændelse i tandkødet

Hvis du ikke formår at holde dine tænder samt det omkringliggende tandkød rent, vil der ophobes bakterier som i sidste ende vil give anledning til tandkødsbetændelse. Betændelse i tandkødet ses hyppigt i forbindelse med tænders frembrud, herunder særligt visdomstænder.

En knækket eller flækket tand

En knækket eller flækket tand vil ofte lede til tandpine. Dette skyldes at tandskaden vil gøre tandnerven mere påvirkelig og derfor kan er det fyldt med stort ubehag at knække eller flække en tand.

En tandbyld

Hvis dødt væv inficeres af bakterier, er der risiko for udvikling af en tandbyld. En tandbyld er øm, varm og giver smerter, og derfor er dette en hyppig årsag til tandpine. Forekomsten af tandbylder kan blandt andet skyldes paradentose og svækket immunforsvar.

Hvis du oplever akut tandpine så lad det ikke slå dig ud. Jo hurtigere du kontakter os og jo hurtigere vi finder frem til årsagen og behandler dig, jo lettere vil det være at lindre dine smerter og derved beskytte dine tænder. Kontakt din akut tandlæge nær dig i dag!