Tandlægevagten Esbjerg

Tandlægevagten Esbjerg kan hjælpe dig, hvis du har akutte tandsmerter. Har du været ude for et uheld og fået et tandtraume kan tandlægevagten også være dig behjælpelig. Tandlægevagten er således til for dig, der har akutte tandgener, smerter i tandkød eller øvrige dele af mundregionen. Tandlægevagten kan benyttes i ydertimerne, hvor din egen tandlæge har lukket. Du kan finde en tandlægevagt i alle landets regioner. I andre regioner går tandlægevagten under navnet tandpinevagten. Uanset betegnelse er formålet at hjælpe akutte patienter med deres smerter.

Tandsmerter opstår oftest i ydertimerne, hvor det kan være svært at finde en tandlæge der har åbent. Derfor er det vigtigt at kende til mulighederne for akut tandlægehjælp. Nedenfor kan du læse meget mere om tandlægevagten Esbjerg. Endvidere kan du læse om en anden mulighed for akut tandlægehjælp, hvor du blandt andet sparer det tårnhøje akut-gebyr.

Tandlægevagten Syddanmark

I Region Syddanmark finder du tandlægevagten i henholdsvis Esbjerg, Kolding og Odense. Du finder tandlægevagten Esbjerg på Nørregade 63 A, 6700 Esbjerg ikke langt fra banegården. Klinikken går under navnet Sundhedshuset Sct. Joseph. Der er ikke åbent for forudgående aftaler, hvorfor du som patient blot skal møde op, hvis du ønsker en akut tandlægetid. Derfor bør du også forberede dig på, at du kan opleve længere varig ventetid, eftersom efterspørgslen på akuthjælp i ydertimerne oftest er meget stor. Klinikken har åben for patienter i weekenden, lørdage, søndage og helligdage fra kl. 09:00-12:00. Du kan kontakte klinikken på telefonnr. 99 44 08 09.

Tandlægevagten Esbjerg følger Sundhedsstyrelsens anbefalinger for at mindske risikoen for smittespredning af corona-virus. Tandlægevagten overholder desuden, ligesom din egen tandlæge, alle Sundhedsstyrelsens gældende retningslinjer, fx i forhold til hygiejne.

Det skal du huske, når du besøger tandlægevagten Esbjerg:

• Sygesikringskort
    • Kontanter eller betalingskort

Tandlægevagten Esbjerg priser

Hos tandlægevagten Esbjerg er der afregning efter hver enkelt behandling. Som patient kan du betale med kontanter eller betalingskort. Du har ikke mulighed for at få regningen med hjem eller betale den over flere omgange. Desuden er det vigtigt, at du medbringer dit sygesikringskort, således at du kan få refusion. Ligeledes bør du være opmærksom på, at der tillægges et akut-gebyr oveni din behandling. Dette gør tandlægevagten fordi der er tale om en akut behandling i ydertimerne. På lørdage samt jule- og nytårsaftensdag vil tillægget minimum være 967 kr. På søndage og helligdage er det minimum 1.290 kr. Oveni gebyret kommer den pågældende behandling.

Udover den offentlige tandlægevagt findes der også andre og billigere alternativer, hvis du pludselig har brug for akut tandlægehjælp. Læs mere om dette nedenfor.

Akut tandlægehjælp hos AKUT TANDLÆGER

AKUT TANDLÆGER er kort fortalt en formidlingstjeneste, hvis formål er at hjælpe patienter med at finde en lokal akut tandlæge. Vi har tandlægeklinikker i hele landet, også nær Esbjerg som er klar til at hjælpe dig med dine tandsmerter. Vores behandlere er nøje udvalgt, hvorfor du kan være sikker på at få en behandling af høj kvalitet. Tjenesten drives hos den allerede etableret tandlægeklinik VORES TÆNDER Tandklinik i hjertet af Lyngby, hvorfor det faglige indhold og miljø er på højt niveau. Ligesom tandlægevagten tilbyder vi behandlingstider i ydertimerne, hvor ens egen lokale tandlæge oftest har lukket. Forskellen er dog blot, at vi ikke tillægger behandlingen et tårnhøjt behandlings gebyr. Selvom der er tale om en akut tandlægebehandling, så skal det ikke koste dig det dobbelte Det synes vi kun er fair!

Vi bestræber os altid på at hjælpe vores patienter til en tid den pågældende dag. Dette lykkes os faktisk 9 ud af 10 gange. I nogle situationer kan det være vanskeligt at finde en tid, eftersom den akutte efterspørgsel er meget stor. Derfor henviser vi også til tandlægevagten Esbjerg. Hvis du bor i en anden del af landet så frygt ej. Vi har akutte tandlægeklinikker i hele landet. Uanset hvor du bor kan vi hjælpe dig med at finde en lokal akut tandlæge.

Vores største interesse er at hjælpe dig med akutte tandsmerter med at finde en tandlægetid. Vi hjælper mange patienter hver eneste dag. Skal vi også hjælpe dig?