Tandlægevagten København

Hvis du har behov for øjeblikkelig tandlægehjælp i ydertimerne, kan du benytte tandlægevagten i København. Har du akut tandpine, mindre tandskader eller andre former for gener, som ikke kan vente på behandling kan du kontakte tandlægevagten. Du kan finde tandlægevagten i alle landets fem regioner. Nogle steder går tandlægevagten under navnet tandpinevagten. Uanset hvilken betegnelse, der benyttes i din region er formålet det samme: at afhjælpe patienter deres tandsmerter.

Akutte tandproblemer opstår tit på ubekvemme tidspunkter, hvorfor det er vigtigt at kende til de akutte tandlægeklinikker, som tilbyder hjælp i ydertimerne, hvor ens egen tandlægeklinik oftest har lukket. Nedenfor kan du læse meget mere om tandlægevagten i København. Desuden kan du læse om en alternativ løsning til den offentlige tandlægevagt.

Københavns tandlægevagt

Du finder Københavns tandlægevagt på Oslo Plads 14 2100 København Ø. Tandlægevagten i København har åben konsultation alle hverdage i tidsrummet 20:00-21:30 samt lørdage, søndage og helligdage i tidsrummet 10:00-12:00 og 20:00-21:30. Som akut patient kan du ikke bestille tid hos tandlægevagten. Patienterne behandles blot i den rækkefølge de er ankommet til klinikken på. Du kan således ikke få en fast behandlingstid. Af denne grund vil du også som patient opleve længere ventetid.

Efter endt behandling skal der betales enten med kontanter eller dankort. Desuden er det vigtigt, at du medbringer dit sygesikringskort, således at du kan få refusion.

Tandlægevagtens formål

Eftersom tandlægevagtens opgave er at hjælpe akutte patienter med tandsmerter er fokus oftest på smertelindring og mindre på at udføre hele tandbehandlinger. Derfor kan du som akut patient hos tandlægevagten forvente at skulle besøge egen tandlæge efterfølgende for yderligere behandling.

Tandlægevagten København følger Sundhedsstyrelsens anbefalinger for at mindske risikoen for smittespredning af cornoa-virus. Tandlægevagten overholder desuden, ligesom din egen tandlæge, alle Sundhedsstyrelsens gældende retningslinjer, fx i forhold til hygiejne.

Tandlægevagten udfører alle former for nødbehandlinger, som ikke kan vente til din egen tandlæge åbner igen. Dette kan for eksempel være smertebehandling og akut behandling i forbindelse med tandpine, mindre skader på dine tænder samt tabte fyldninger. Tandlægevagten tager både imod børn og voksne.

Priser hos tandlægevagten København

En akut tandbehandling hos tandlægevagten er dyrere end hos din lokale tandlæge. Dette fordi der oveni behandlingen tillægges et akut gebyr. På lørdage samt jule- og nytårsaftensdag vil tillægget minimum være 967 kr. På søndage og helligdage er det minimum 1.290 kr. Oveni gebyret kommer den pågældende behandling. Husk at du skal forvente at afregne med tandlægevagten efter endt behandling.

I nogle tilfælde kan det betale sig at undersøge andre billigere alternativer til tandlægevagten i København, hvis man har behov for en akut tandlæge. Læs mere om dette nedenfor.

Få hjælp til at finde den rette akut tandlæge

Hos AKUT TANDLÆGER hjælper vi dig med at finde en lokal akut tandlæge. Leder du efter en akut tandlæge nær København, kan vi hjælpe dig. Vores koncept er bygget op om en formidlingstjeneste, hvis formål er at hjælpe dig til akuthjælp. Mange af vores tilknyttede klinikker har udvidede åbningstider, hvorfor du har mulighed for at få en behandlingstid i ydertimerne, herunder lørdage og hverdagsaftener. Klinikkerne er nøje udvalgt. På den måde kan du som patient kan være helt sikker på at få en behandling af høj kvalitet. Tandlægerne har desuden meget erfaring med akutte tandbehandlinger.

Vi bestræber os altid på at hjælpe vores patienter til en tid den pågældende dag. Dette lykkes os faktisk 9 ud af 10 gange. I nogle situationer kan det være vanskeligt at finde en tid, eftersom den akutte efterspørgsel er meget stor. Derfor henviser vi også til tandlægevagten København. Hvis du bor i en anden del af landet så frygt ej. Vi har akutte tandlægeklinikker i hele landet. Uanset hvor du bor kan vi hjælpe dig med at finde en lokal akut tandlæge.

Vores største interesse er at hjælpe dig med akutte tandsmerter med at finde en tandlægetid. Vi hjælper mange patienter hver eneste dag. Skal vi også hjælpe dig?