Akuttid tandlæge

Akuttid tandlæge. Med en akut tandlægetid kan du være sikker på at få den nødvendige hjælp, hvis du pludselig udsættes for akutte tandsmerter. Det er helt almindeligt at noget akut kan opstå. Selvom vi mennesker gennem årene er blevet meget bedre til at passe vores tænder og forebygge eventuelle tandkomplikationer, så er det ikke ualmindeligt at noget akut opstår. Du kan være uheldig at flække en tand eller opleve andre tilfælde af tandtraumer, som medfører at du har brug for akuttid hos en akut tandlæge.

Reager på dine tandsmerter

Tandpine eller andre former for tandsmerter er kroppens måde at fortælle dig, at noget er, som det ikke skal være. Derfor er det tit helt afgørende, at du reager på dine smerter hurtigst muligt. I langt de fleste tilfælde kan tandlægen udføre en mindre behandling end hvis du lader problemet vente ubehandlet. Ved at tage kontakt til din lokale akut tandlæge med det samme sparer du også penge. Det bliver nemlig i langt de fleste tilfælde en meget dyrere behandling, hvis dit tandproblem får lov til at vokse sig større. Uanset graden af tandpine er det afgørende, at du får behandlet problemet hurtigst muligt.

Gennem vores erfaring inden for det akutte univers ved vi, at tandpine og tandsmerter hører til én af de mest ubehagelige former for smerter overhovedet. Det er derfor afgørende at få det smertegivende problem behandlet i en fart, hvorfor vi hos AKUT TANDLÆGER hjælper dig med at finde en lokal tandlæge, som kan tilbyde dig en akut tandlægetid og dermed behandle dine tandsmerter. Vi hjælper mange akutte patienter hver eneste dag, skal vi også hjælpe dig?

Afhjælp akut tandpine - Tandlæge weekendåbent

Vi ved godt at tandsmerter og akut tandpine oftest indtræffer på ubelejlige tidspunkter. Tit i weekenden, hvor langt de fleste tandlægeklinikker har lukket. Det er her vi som din foretrukne akut tandlæge kommer ind i billedet. Ved akutte tandsmerter anbefaler vi at du kontakter os, således at vi kan hjælpe dig i dit nærområde. Uanset om du er eksisterende eller ny patient bestræber vi os på at finde en tid til dig samme dag, som du kontakter os. Nogle af vores klinikker har weekendåbent, hvorfor du få behandlet dit tandproblem om lørdagen.

Selvom vi hver eneste dag gør vores ypperste for at hjælpe akutte patienter, så kan vi ikke altid garantere, at du kan komme til selv samme dag. Hvis du først kontakter os om eftermiddagen er tiderne oftest allerede besat. Men frygt ej. Vores fornemmeste opgave som akut tandlæge er netop at hjælpe dig med at finde en tandlæge, som kan behandle dine tandsmerter. Derfor hjælper vi dig selvfølgelig med at finde den bedste løsning til dit tandproblem. Som patient må du være åben over for at at vente til dagen efter eller være villig til at tage til en tandlægeklinik, som er placeret andetsteds end hvad du havde regnet med. En ting er sikkert. Indtil du har fået en akuttid råder og vejleder vi dig i din specifikke situation. Vi skal nok fortælle dig, hvordan du bedst muligt holder dine smerter nede samt hvordan du bør pleje det pågældende område, indtil du kan blive tilset af tandlægen.

Hvad kan akut tandpine skyldes?

Det kan være meget svært at vurdere, hvad dine tandsmerter skyldes. Dette kan vi først vurdere efter en konsultation. Der kan være flere forskellige årsager til at der opstår akut tandpine. Nogle af disse kan være:

• Cariesangreb i tanden der er nået ind til nerven. Smerterne vil føles jagende og konstant eller i bølger
    • En knækket eller flækket tand, der kan føre til at noget af nerven er blottet. Smerterne vil typisk være fremtrædende, når du indtager noget der er koldt eller varmt
    • Følsomme tandhalse der kan føre til lettere smerter. Disse skyldes oftest en for kraftig tandbørstning
    • Træthedsbrud i tanden, også kaldet en infraktion, der gør at tanden føles øm, når den rammer noget hårdt

Akut tandpine uden for min tandlæges åbningstid?

Der findes forskellige grader af tandpine. Oftest er tandpine så generende, at det ikke er til at holde ud, hvorfor man som patient bør søge tandlæge hurtigst muligt. Andre gange kan ens tandsmerter være svingende. Derfor er der en række ting man som patient kan forsøge indtil ens egen tandlæge åbner igen. Når det er sagt så er det vigtigt at du altid bliver tilset, også selv om smerterne måske er væk. Får du ikke behandlet det pågældende tandproblem, kan du være helt sikker på at smerterne igen vil indtage det pågældende sted.

Det bedste råd du kan benytte dig af er at kontakte akut tandlægen, hvis du har en tand der er øm enten ved tryk eller du kan mærke eller se at der er hævelser i tandkødet. Uanset årsagen til dine tandsmerter bør du lade en professionel tandlæge hjælpe dig. Viser det sig at dine smerter er aftagende og du derfor kan vente en dag eller to før du bliver tilset af din tandlæge kan du smertelindre smerterne med håndkøbsmedicin. Men sørg altid for at kontakte din tandlæge hurtigst muligt. Tandlægen vil komme med gode råd du kan følge indtil du kan blive behandlet. Sørg i mellemtiden for at holde den irriterede tand ren med tandbørstning og tandtråd.

Akuttid tandlæge - Kan jeg få en tid hurtigt?

Har du uudholdelige smerter, så er det muligt at booke en tid til akut tandpine samme dag. Ring så tidligt på dagen, som muligt. Vi vil rigtig gerne hjælpe dig med din tandpine. Alle som har prøvet at have tandpine ved, hvor frygteligt det kan være og at det eneste, der hjælper er at få behandlet årsagen, så problemet og smerterne ikke opstår igen og igen.

Prisen for behandling af din tandpine afgøres af, hvilken årsag der har udløst din tandpine. Måske har du en visdomstand, som skal fjernes eller en tand, der skal rodbehandles. Med det in mente bør du vide at vi som din akut tandlæge blot tillægger din behandling et fast LAVT gebyr. Du bør således aldrig frygte tårnhøje gebyrer, når du benytter os som akut tandlæge. Ønsker du at kende den specifikke pris på din behandling, så kontakt os i dag for en endelig udredning og et prisoverslag. Du bedes kontakte os telefonisk og ikke via e-mail. På den måde er du sikker på at få hjælp med det samme.

Flere af vores akutte klinikker har åbent for akutte tandproblemer. Kontakt os, så finder vi en tid til dig. Ingen skal gå og have ondt. Lad os hjælpe dig med at blive fri for smerter.