Tandlægevagten Odense

Tandlægevagten Odense er til for dig, der har tandsmerter, som er forstyrrende for selv de mindste ting. Det kan også være at du har været ude for et uheld og derfor har fået et tandtraume. Tandpine og andre akutte tandsmerter kan opstå på alle tider af døgnet, hvorfor det er fordelagtigt at kende til en akut tandlæge i dit nærområde. Hos den offentlige tandlægevagt har du mulighed for at blive smertelindret og behandlet i ydertimerne, hvor din egen tandlæge har lukket. Du finder tandlægevagten i alle landets fem regioner. I nogle regioner går betegnelsen tandlægevagt også under navnet tandpinevagt.

Nedenfor kan du læse mere om tandlægevagten Odense. Desuden kan du læse om AKUT TANDLÆGER's alternative løsning til den offentlige tandlægevagt.

Tandlægevagten Odense åbningstider

Du finder tandlægevagten i Odense hos Den Regionale Tandpleje, som er beliggende på Heden 7, 3. sal, 5000 Odense C. Du kan kontakte klinikken på telefonnummer: 99 44 08 09 på lørdage, søndage og helligdage fra kl. 09:00-12:00 for at bestille en tid. Hos tandlægevagten Odense kan du udelukkende bestille en forudgående aftale. Dette skal ske i tidsrummet fra kl. 09:00-12:00. Du kan ikke blot møde op på klinikken for at få akut behandling. Du får således en fast behandlingstid, som du også kender det hos din lokale tandlæge. Har du tandsmerter i weekenden kan du således benytte tandlægevagten i Odense.

Den offentlige tandlægevagt i Odense følger Sundhedsstyrelsens anbefalinger for at mindske risikoen for smittespredning af corona-virus. Tandlægevagten overholder desuden, ligesom din egen lokale tandlæge, alle Sundhedsstyrelsens gældende retningslinjer, fx i forhold til hygiejne.

Afregning efter endt behandling

Hos tandlægevagten Odense afregnes der efter hver enkelt behandling. Som patient kan du enten betale med kontanter eller kort. Det er ikke muligt at få regningen med hjem eller dele regningen op. Desuden er det vigtigt, at du medbringer dit sygesikringskort, således at du kan få refusion.

Endvidere bør du være opmærksom på at en akut tandbehandling hos tandlægevagten er langt dyrere end hos din egen lokale tandlæge. Årsagen til dette er at tandlægevagten tillægger behandlingen et akut-gebyr. På lørdage samt jule- og nytårsaftensdag vil tillægget minimum være 967 kr. På søndage og helligdage er det minimum 1.290 kr. Oveni gebyret kommer den pågældende behandling. Husk desuden at du skal forvente at afregne med tandlægevagten efter endt behandling.

Benyt et alternativ til tandlægevagten - Akut tandlæge Odense

AKUT TANDLÆGER er en formidlingstjeneste, hvis formål og største interesse er at hjælpe dig med at finde en lokal akut tandlæge. Konceptet opstod da der hos stifternes allerede drivende klinik VORES TÆNDER Tandklinik i Lyngby var stor efterspørgsel på akut tandlægehjælp. Patienterne kontaktede klinikken fra hele landet for at få hjælp. Den ansvarshavende tandlæge Paulina Kempa, som står bag konceptet synes at det var ærgerligt, at klinikken ikke var i stand til at hjælpe folk, fordi den fysiske afstand blot var for stor.

Hos AKUT TANDLÆGER hjælper vi dig således med at finde en lokal akut tandlæge, når du har brug for det. Leder du efter en akut tandlæge nær Odense, kan vi også hjælpe dig. Mange af vores tilknyttede klinikker har udvidede åbningstider, hvorfor du har mulighed for at få en behandlingstid i ydertimerne, herunder lørdage og hverdagsaftener. Klinikkerne er nøje udvalgt, hvorfor du kan være helt sikker på at få en behandling af høj kvalitet. Tandlægerne har desuden meget erfaring med akutte tandbehandlinger. Endvidere får du en fast behandlingstid, så du ikke skal sidde og vente længere end højest nødvendigt.

Vi har akutte tandlægeklinikker i hele landet, hvorfor vi kan hjælpe dig uanset hvor du bor i landet. I nogle perioder er efterspørgslen på akut tandlægehjælp så stor hos os, at vi ikke altid kan garantere en tid den pågældende dag, hvis du ikke ringer fra morgenstunden. Derfor henviser vi også til tandlægevagten i blandt andet Odense. Det vigtigste for os som akut tandlæge er at du som patient får den nødvendige hjælp, således at dine smerter lindres hurtigst muligt. Vi hjælper mange patienter hver eneste dag. Skal vi også hjælpe dig?

Benyt os hos AKUT TANDLÆGER eller den offentlige tandlægevagt og få hjælp til dine tandsmerter i dag!